Главная  »  Полезные советы  »  Як провести ділову зустріч із клієнтом

Як провести ділову зустріч із клієнтом


Суть проведення ділової зустрічі полягає у побудові конструктивної бесіди двох чи більше осіб. Для проведення результативних переговорів особі, що прямує на зустріч, необхідно підготуватися до розмови: визначитися зі стилем поведінки та одягу, поставити перед собою цілі, яких вона бажає досягти на переговорах, зібрати максимально докладну інформацію про клієнта (останні успіхи, досягнення, звички тощо).

Збір інформації клієнта.
Щоб дізнатися "ближче" свого клієнта, важливо провести невелике дослідження. Його зміст полягає у попередньому зборі інформації, представленої різними джерелами, про які ми вам розповімо.

Сайт клієнта Найбільш пріоритетним та безцінним джерелом інформації про Клієнта є його власний сайт. Як правило, на веб-ресурсі люди подають максимум інформації про свою компанію. Рекомендуємо уважно вивчити головну сторінку сайту. Лише здавалося б, що там представлені загальні відомості. Ця сторінка може розповісти про географії фірми, регіонах, де представлена продукція чи послуги, про терміни існування підприємства міста і у тому, яку роль грає на ринку.
Дозвольте запропонувати, тренінг з переговорів Київ, а також, тренінги повторні продажі , ефективні способи утримання клієнтів та збільшення доходу від кожного клієнта.

Не менший інтерес викликає розділ "Новини". Багато хто помилково публікує на ньому світові новини, щоб хоч якось зайняти цим читача. Насправді, тут має бути відображено життя компанії: події, що відбулися останнім часом, інформація про успішну участь у виставках, відомості про нових партнерів, кілька слів про стратегічні плани.

Розділ сайту "Партнери" познайомить вас зі списком клієнтів, з якими співпрацює підприємство. Якщо серед них ви знайдете хоч дві компанії, з якими працюєте і ви, це стане потужним інструментом впливу на клієнта при проведенні переговорів.

Тому непогано було б підготувати від них листи подяки або рекомендації. На сайті може бути подана інформація про співробітників підприємства. Ви можете ознайомитись із відомостями про керівника підприємства, вивчити професійне поле його діяльності. Можливо, ви побачите спільні точки дотику чи інтереси, про які можна буде поговорити на зустрічі: навчалися в одній школі, є маленькі діти, є шанувальниками одного виду спорту тощо.
Читайте - Правила ведення ділової дискусії, а також, Як налаштуватися на роботу після вимушеної відпустки, з чого починати?

Соціальні мережі. Інтернет відкриває ряд можливостей, які вам як фахівцеві в галузі продажів не варто забувати. Наприклад, багато людей ведуть особисті блоги. На сайті компанії може бути посилання на корпоративний блог, що надасть додаткову інформацію.

Керівник компанії також може вести особистий блог. Наприклад, директор PR-агентства "Простір" Роман Масленников веде власний блог, за допомогою якого спілкується з людьми, які поділяють його інтереси. Якщо вам вдасться знайти твіттер людини, до зустрічі з якою ви готуєтеся, не забудьте вивчити інформацію в ньому.

Пошукавши користувача в іншій соціальній мережі "Фейсбук" та ін), не забудьте поцікавитися навколо його друзів та діяльністю спільнот та груп, в яких він складається.

ЗМІ. Засоби масової інформації зберігають багато корисної інформації та відомостей, які можна застосувати. Якщо фірма дбає про свій імідж, оперативно реагує на звинувачення та нападки конкурентів і, як наслідок, тісно співпрацює зі ЗМІ, розміщуючи в газетах та журналах статті, а на телебаченні та радіо – ролики та інтерв'ю, отже, компанії важлива громадська думка і це у свою чергу можна використати і на зустрічі.

Не варто ігнорувати рекламні матеріали. Детально вивчивши засоби реклами, які використовує компанія, ви можете судити не лише про її добробут, а й про цілі, яких вона прагне досягти. У свою чергу персона, з якою вам належить провести бесіду, також слідує тим же цілям.

Інформацію про акції та мотивуючі програми можна також використовувати при особистій зустрічі. Все це дозволить сформувати позитивну думку про вас, як про людину, яка розуміється на бізнесі вашого клієнта, що вигідно відрізнить вас від рядових менеджерів, які намагаються скоріше "впарити" товар клієнту. На їх тлі ви виглядатимете компетентним фахівцем, що дозволить побудувати лінію довіри між вами та керівником компанії.

Пошуковики. Не забувайте, що пошукові системи також відкривають вам можливість більше дізнатися про бізнес клієнта або керівника підприємства. Набравши в рядку назву компанії, перегортаючи одну сторінку за іншою можна отримати дуже важливі відомості, про які ви навіть і не здогадувалися: про майбутні судові справи, про обороти компанії і т.д.
Дізнайтесь про - Як закохати у себе чоловіка. Як спокусити чоловіка?   Поради психолога.

* Імідж.
У середовищі бізнес прийнятим є діловий стиль одягу. Неприпустимо носіння кросівок та джинс, коротких спідниць, відкритих туфель, шортів та майок. Однак, як не дивно, з кожного правила є свої винятки. Наприклад, щоб переговори пройшли як успішно (тобто виявилися перспективними), а й були результативними (принесли вигоду переговорщику короткий час), потрібно одягатися трохи гірше тієї особи, з яким призначено зустріч.

Діловий стиль - зразок, але не слід старатися з прикрасами. Дорогий годинник, одягнений на розмову з незнайомою людиною, може свідчити зовсім не про хороший смак (хоча цьому має місце бути), а про намір переговорника скоріше "зрубати" грошей з клієнта, що відштовхуватиме його від відкритого спілкування та конструктивного діалогу.

У практиці трапляються випадки, коли керівниками великої компанії, що процвітає, є люди, які носять джинси, шорти, светри з розтягнутими рукавами. Уявіть, що ви в дорогому костюмі потрапили на зустріч до директора такої компанії. Як ви виглядатимете перед ним? Як розфуфирена качка! Під час зустрічі з такою персоною у вас дуже мало шансів на продуктивне спілкування.

Те, яким чином ви маєте виглядати на зустрічі з клієнтом, підкаже попередній етап. Зібравши та проаналізувавши інформацію про компанію та клієнта, ви прийдете до потрібного рішення. Наприклад, якщо в ході дослідження ви дійшли висновку, що людина досить серйозна, оскільки обіймає посаду генерального директора вже десять років, любить відвідувати різні семінари та конференції, є членом політичної партії, полягає в громадській організації, що активно займається благодійністю і при цьому захоплюється автомобілями класу "Преміум", одягнути необхідно класичний діловий костюм, світла туфлі.

Дівчата можуть надіти темне плаття, яке не повинні прикрашати блискучі аксесуари. Не варто перевантажувати свій зовнішній вигляд зайвими акцентами.

Якщо ж розмовляти належить з представником малого підприємства, що розвивається, що пропонує широкий асортимент молодіжного одягу, при цьому ви знаєте, що персона, з якою належить розмова, досить молода і дотримується вільного стилю одягу, рекомендуємо одягнутися більш вільно. До того ж це буде відмінним доповненням до розмови: ви зможете показати клієнту, що позитивно оцінюєте напрямок, який він обрав для своєї комерційної діяльності.

Якщо з наявних джерел ви дізналися, що має бути зустріч з неординарною і креативною особистістю (а це можна дізнатися, вивчивши не лише подробиці життя людини, а й її фотографії) одягніться "цікаво". Яскрава краватка, кольори, що не поєднуються, стильні аксесуари дозволять вам постати перед співрозмовником такою ж феноменальною і незвичайною персоною, в якій він зможе побачити союзника.

Як відомо, класичний стиль передбачає світлий вгору (як правило, білий) і темний низ. Збираючись на ділову зустріч, можете орієнтуватися на це правило і, відштовхуючись від того, з ким вам доведеться спілкуватися, вибирати кольори та стиль. Це просте правило дозволить виглядати ефектно та оригінально. Однак не варто забувати і про голову. Дівчата з довгим волоссям повинні акуратно укласти його в зачіску.
А ви знаєте, як ненав'язливо спокусити чоловіка, як залучити гідного чоловіка

* Як справити позитивне враження за 5 -7 хвилин?
Прямуючи на зустріч, у вас є лише пара секунд на те, щоб скласти про себе позитивну думку. Якщо цього часу вам не вистачило, у вашому розпорядженні є ще п'ять хвилин, щоб це виправити. Згадайте ситуацію, коли у вашому офісі лунає стукіт, у двері входить людина з величезною сумкою і з вигуком «Увага!» намагається зосередити вашу увагу на книзі, яку він тримає у своїй руці. Що ви про нього подумали? Хочете, щоб і про вас клієнт подумав те саме? Звісно, ні! А тому вам потрібно заздалегідь подумати, як ви увійдете у двері і що скажете своєму діловому партнеру.

Оскільки йдеться про ділову бесіду, ми пропонуємо читачам МирСовєтов використовувати наступний варіант. Відкрийте двері, привітайтеся з клієнтом, назвіть його ім'я та по батькові (або ім'я-прізвище), щоб уточнити, чи це людина, заради якої ви прийшли на зустріч.

Після цього представтеся, назвіть своє ім'я, посаду та компанію, інтереси якої вам належить представляти, та повідомте клієнту, що ви домовилися з ним на зустріч на цей час. У цей період встановіть візуальний контакт із Клієнтом. Якщо людина "закопана" в паперах, уточніть, чи можете переговорити з нею зараз, чи необхідно дати їй трохи часу, щоб закінчити поточні справи. Якщо персона готова розпочати переговори – починайте.
Теж не менш цікаві статті - як правильно спілкуватися з пікапером. Чого хочуть пікапери? А також, як кинути пити алкоголь, поради лікаря нарколога?