Групові обговорення – чудовий спосіб вирішення питань. Можна розглянути тему, вирішити проблему чи скласти план действий. У групових обговореннях важливо брати участь у дискусії, але також спрямовувати перебіг обговорення у позитивне русло. Якщо ви очолюєте таку групу, то ваше першорядне завдання — сприяти бесіді та стежити за тим, щоб люди не відходили від теми.
Декілька правил, дотримання яких допоможе зробити дискусію ефективною та привести обговорення до єдиного рішення:
1. Перед початком безпосередніх дебатів мають бути позначені вихідні дані проблеми та деякі правила поведінки всіх учасників під час дискусії. Організатор зустрічі доводить до відома учасників суть проблеми та роз'яснює деякі моменти процесу обговорення. Наприклад, те, як учасники повинні звертатися один до одного; як повинні ставити запитання та давати відповіді на них і т.д. Така інструкція необхідна, щоб уникнути некоректного поводження, перебивання, прояву бурхливих емоцій та інших явищ, які можуть перетворити дискусію на фарс.
2. Усі альтернативи вирішення проблеми, які пропонуються учасниками спору, повинні записуватися для зручності їхнього подальшого розгляду. В ідеалі, думки та шляхи вирішення повинні записуватись на дошці, яка однаково добре видно всім присутнім.
Пропонуємо, тренінг Категорійний менеджмент Київ, а також, треніги Мерчандайзинг в Україні, та онлайн.
3. Якщо на будь-яке питання довго не вдається знайти раціональну відповідь або хоча б позначити її альтернативи, не варто на ній зациклюватися. Перейдіть до наступного питання, залишивши попередній відкритим. Повертайтеся до всіх невирішених питань наприкінці дискусії та намагайтеся розглядати їх уже з іншого ракурсу.
4. Усі люди, запрошені на дискусію, повинні мати право висловлюватись та активно цим правом користуватися. Мовчать, байдужих чи з усім приголосних людей на такому заході бути не повинно, оскільки такі учасники є абсолютно марними для вирішення проблеми, і робити їм на дискусії в такому разі нема чого.
5. Необхідно дотримуватись елементарних правил етикету. Кожен учасник має починати говорити лише тоді, коли свою промову закінчить попередня. Дозволяти собі перебивати, переходити на особистості, і тим більше ображати один одного, учасники дискусії не повинні. Такі моменти часто зустрічаються в побутових суперечках, але коли йдеться про ділову дискусію, поведінка співрозмовників має бути стриманою.
Читайте - Як налаштуватися на роботу після вимушеної відпустки? І що для цього потрібно?
6. Кожне судження, сказане на противагу іншій висловленій думці, має підкріплюватися об'єктивними аргументами. Фрази на кшталт "Ви не маєте рації просто тому, що я так вважаю», "Такого бути не може і точка" не повинні використовуватися.
7. Поширений та дуже небезпечний ворог дискусій – це стереотипи та узагальнення. На основі одного лише факту не можна робити висновки так само, як і не можна допускати будь-яких стереотипних суджень про якесь явище, або професійну групу.
Дізнайтесь - Що може ускладнити грудне вигодовування? Може це мам знадобиться.
8. По можливості, потрібно підкріплювати аргументи цифрами статистики та даними наукових досліджень. По-перше, це допоможе скласти об'єктивну картину проблеми, що обговорюється, по-друге, такі аргументи завжди краще переконують співрозмовників, ніж будь-які особисті висновки.
9. Під час дискусії слід адекватно реагувати на критику вашої думки з боку інших учасників. Якщо вам кажуть "ви не праві" і розумно аргументують це, варто замислитись і переглянути свою думку з урахуванням почутих зауважень. Якщо ж вам поставили питання, відповідь на яке вам здається очевидним, не посміхайтеся і не насміхайтеся над тим, хто запитує, а дайте відповідь на запитання ввічливо і максимально зрозуміло. Можливо, людина не є таким фахівцем у даній сфері, як ви, і поставлене ним питання справді для неї незрозуміле і складне.
10. Усі учасники дискусії повинні оперувати лише перевіреними даними та фактами, та не спотворювати їх на свою користь. Видавати чужі вдалі думки та досягнення за свої, намагаючись таким чином підвищити свій авторитет в очах інших учасників – теж не найкраща ідея.
11. Частка здорового гумору під час обговорення допускається, але частка. Нечастий легкий гумор там, де він доречний, допоможе трохи розрядити обстановку, що напалилася, але не перестарайтеся з "жартами" - все ж таки це ділова бесіда, а не гра квн.
Ведення ефективних ділових дискусій – це мистецтво, але опанувати його може практично кожен. Ретельно підготуйтеся до майбутнього обговорення, сформуйте свою думку, складіть список питань, які ви хочете поставити іншим і які можуть поставити вам, і настройтесь на відкрите сприйняття чужих ідей та думок. І тоді проблему, через яку і розпочалася дискусія, обов'язково буде вирішено мирним способом.
Потрібно знати - Як допомогти дитині розвивати навички спілкування, а також, Як вибрати ім'я для дитини, поради астрологів. І цікава стаття, як створити передумови для щастя дітей? З чого починати?