Батьки спантеличені, коли бачать, що хтось уже у 2 роки вміє таке, що їм і не снилося. Не поспішайте робити свої висновки щодо розвитку. Давайте дізнаємося, що дійсно має вміти звичайне трирічне маля.
З цим питанням "Летлайн-курсів, експерт теле- та радіопередач.
Однорічне маля дуже сильно відрізняється від півторарічної дитини, а трирічка зовсім не схожа на дворічку. Маленькі діти стрімко ростуть та розвиваються, адже мозок у цьому віці пластичний і здатний поглинати всю доступну інформацію.
"В мене не виходить!" - це не перешкода для малюка до 3 років
Дитина в цьому віці активна, весела і допитлива. Щодня дитина робить відкриття, старається, росте та розвивається.
Задумайтеся тільки, як хочеться колечко надіти на пірамідку, а не виходить - маленька ручка, координації немає. Але дитина щодня старанно працює над тим, щоб колечко виявилося саме там, де треба. Йому буде потрібно багато спроб і помилок, щоб отримати результат. І він його одержує! Кільце на місці.
А за кілька місяців перед дитиною стоїть нове завдання — зібрати пірамідку правильно. Спочатку велике колечко, потім середнє, потім маленьке. І це випробування пройдено.
Я завжди дивуюся і навчаюсь у маленьких дітей їхнього оптимізму та вміння справлятися зі складними завданнями. Вони ніколи не сумують, а йдуть до своєї мети через перешкоди та невдачі. Почав ходити — упав, устав, пішов, знову впав, знову встав, штовхнув м'ячик, упав разом із м'ячиком, устав, побіг за м'ячиком, упав, устав.
*** Дитині до трьох років не зламати перешкодами, незважаючи на те, що в неї багато не виходить, вона готова щодня намагатися і отримувати те, що їй необхідно.
Трирічка робить колосальний стрибок у розвитку. І ось кілька основних навичок, які обов'язково мають сформуватися у малюка до цього віку.
Навичка 1: самостійність
До 3 років важливо дозволити дитині багато робити самостійно. Необхідно йти за ним у його бажаннях.
Наприклад, на майданчику збираються мами з погодками. Мамі хочеться поговорити із подругами, постояти на одному місці. У дитини ж інші плани. За 5 хвилин він оглянув усе, що йому цікаво – йому стає нудно, він починає тягнути маму за собою, кликаючи її у нову подорож. Мама не погоджується, дитина починає вередувати, мама — лаятись і злитися: «Грай тут, навіщо я тобі стільки іграшок винесла, всі діти як діти, а тобі все йти кудись треба».
*** Чим більше бажань буде виконано до 3 років, тим більше бажань у нього буде у дорослому житті.
Коли мама слідує за дитиною і чує її, вона розуміє на підсвідомому рівні: «Мої бажання цінні, їх бачать, до них прислухаються, їх виконують. Бажати добре, бажати можна».
Якщо прагнення дитини ігноруються і замість них нав'язуються свої — «не стукай у барабан, грай краще в посуд», — то дитина робить висновок: "Я не маю права сам бажати, інші краще за мене знають, що мені треба".
Тоді у дорослому житті людині важко буде знайти улюблену роботу, улюблену справу.
*** Чим більше «я сам» буде в житті дитини, тим впевненішою в собі вона буде.
Навичка 2: спілкування.
Діти починають розмовляти у різний час. Хтось у півтора року, хтось ближчий до трьох. Заговорити дитині допоможуть її батьки.
Завжди спілкуйтеся з малюком за допомогою простих речень. Чим коротше вони будуть, тим краще. Не торкайтеся, не частуйте, дайте дитині час для відповіді.
Навіть якщо дитина не розмовляє, діалог у вас із нею має бути обов'язково.
Часто мами та бабусі ведуть монолог, не даючи дитині шансу вклинитися в неї. Задали дитині коротке запитання — чекайте на відповідь. Навіть якщо він мовчить, то все одно щось відповість: покаже пальчиком, кивне головою. Ви можете просто відповідати за нього.
Навичка 3: вміння зайняти себе грою.
До трьох років мамі треба познайомити дитину з уявним світом, де події відбуваються навмисне. Нехай у вашій грі одна і та ж паличка буде і вудкою, і пістолетом, і підзорною трубою. Навчіть малюка грати!
Покажіть, що ось ведмедик і собачка, які прийшли до лікаря, тому що у них болить живіт, а ось лікар, який дає їм ліки.
*** Маленькі діти, які вміють так грати, можуть зайняти себе самі на 15 хвилин.
У майбутньому, наприклад, у дитсадку, їм буде набагато цікавіше, ніж дітям, які просто катають машинки.
У вільній грі формується уява, сприйняття, мислення. Все, що робить людину успішною, розумною та талановитою.
На жаль, зараз багато дітей не вміють грати — вони штовхають м'яч, катають машинки, чіпляються до батьків («Мамо, мені нудно, дай телефон»). Навчіть дитину грати!
Навичка 4: мислення.
Деякі батьки дають дітям планшети з іграми, аргументуючи тим, що дитина таким чином розвивається: «Жодних стрілялок, тільки розвивашки!».
*** Телефон з іграми в руках дитини до 3 років – це злочин.
Так, це зручно — в будинку тиша, мама відпочиває чи зайнята справами. Але дитина у цей час не розвивається.
До трьох років дитину необхідно навчити збирати прості пазли з чотирьох та восьми частин. Ті пазли, які дитина збирає в телефоні, не підходять, вони мислення не розвивають. Тільки справжні, картонні картинки допоможуть дитині у розвитку її розумових процесів.
P/S: Також пропонуємо корисні сттатті поради, для Вас і вашої компанії:
Радимо дізнатись в відео про корпоративні тренінги з продаду, в вашій компаніі, чим вони вам допоможуть?
Більш порад, для вас про тренінг активні продажі, як їх збільшити?
А також, про треніг як побудувати відділ з продажу, від А до Я?